۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

مسعود رجوی :‌لحظه‌يي كه از شكوهمند‌ترين لحظه‌هاي تاريخ مقاومت مردم ايران در برابر رژيم آخوندي

قسمتي از پيام آقاي مسعود رجوي رهبر مقاومت ايران به مناسبت آزادي مريم رجوي در فرانسه

مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران

هموطنان عزيز،
سلام به‌همة شما. به‌جگرهاي سوخته و لبهاي تشنه و بدنهاي فرسوده و گرسنه در اعتصاب غذاي 17 روزه.
سلام به‌عشقهاي فروزان و شعله‌ور براي آزادي، براي مريم رهايي و براي درهم شكستن توطئه و زد‌و‌بند رژيم ضد‌‌بشري آخوندي.
سلام به شب زنده‌داران و نيايشگران در 20شهر جهان.
سلام بر اشكها و لبخندهايتان، بر غم جانكاهي كه شما را در اين ايام فراگرفته بود و بر فوران شگرف شاديهايتان در لحظه اعلام و شنيدن خبر آزادي رئيس‌جمهور برگزيده مقاومت.
لحظه‌يي كه از شكوهمند‌ترين لحظه‌هاي تاريخ مقاومت مردم ايران در برابر رژيم آخوندي است.
لحظه‌يي كه تار‌و‌پود، بود‌و‌نبود و عطش سوزان ايران و ايراني براي آزادي را در انظار جهانيان به‌نمايش گذاشت.
در بسياري خيابانهاي تهران اتومبيلها چراغهايشان را روشن كرده‌اند. بوقها به‌صدا درآمد و دانشجويان خروشيدند كه: «مريم بيا ـ تهران بيا». درهمين اثنا، دستهايي ديگر بار، برديوارها نوشتند: «مجاهدين بي‌سلاح ـ قلب ما سلاحتان».
در اين ايام مردم و شوراي شهر و شهردار اورسوراواز با صميميت و مهرباني بسيار، در همه لحظات، با مريم و مجاهدين و مقاومت و مردم ايران بودند و عواطف انساني آنها مانند رود كنار شهرشان بي‌انقطاع جريان داشت. مي‌گويند كه خانه‌ها و امكانات خود را در اختيار گذاشته بودند. با مقاومت ايران گريستند و شب زنده‌داري كردند و با مقاومت، در آزادي مريم به‌شادي و پايكوبي برخاستند. آنان ارزشهاي آرماني فرانسه، مهد آزادي و حقوق بشر را در تماميتش، به‌نمايش گذاشتند.
همبستگي ملي ايرانيان در خارج كشور هم يكبار ديگر اوج گرفت. تقريباً همة گروهها و سازمانها و شخصيتهاي سياسي، به‌استثناي عوامل و همدستان رژيم، يكسو و يكپارچه، صرفنظر از هر اختلاف سياسي با مجاهدين و شوراي ملي مقاومت ايران، به اعتراض پرداختند.
در اين جريان و در اين ايام، من تلاش كردم كه با حداكثر خويشتنداري، كلمه‌يي و عبارتي نگويم كه اين اعتراضهاي برحق و مقدس بالا و بالاتر بگيرد. مي‌ترسيدم كه حتي با يك كلمه و يك عبارت، بغض فروخفته در هزاران و هزاران تن از هموطنانمان و مجاهدان آزادي‌ستان مشتعل و منفجر گردد و ديگر نتوان كسي را كنترل كرد.
بدون هيچ مبالغه، از صدها خودسوزي ديگر با پيام مريم، و با خواهش و التماس و استدعا از راه دور و از نزديك، هم مستقيم و هم غير مستقيم، ممانعت گرديد و از مسئولان سازمان مجاهدين كه در اين خصوص به‌غايت همكاري و تفاهم داشتند، سپاسگزارم.
يك شب آتش در نيستاني فتاد
سوخت چون عشقي كه برجاني فتاد
شعله تا سرگرم كار خويش شد
هر ني‌يي شمع مزار خويش شد
به‌راستي آنان وجود خود را به‌شمعهاي فروزان آزادي و مشعلهاي جاودان مقاومت و تاريخ اين ميهن تبديل كردند.
سلام بر «ذبح عظيم» ملت ايران در آستان فرشتة آزادي كه خلق اسيرمان از يكصد سال پيش سر به‌پايش نهاده است. آزادي، خجسته آزادي .....
بيچاره تفاوت سازمان و آرمان را بو نكرده و از آن‌جا كه هيچ‌گاه در تمامي عمرش حتي آتش يك سيگار را بر پشت دست خود هم حس نكرده است، نمي‌داند كه برخي امور از اساس با دستور و با سازمانيافتگي عملي نيستند. اگر غير از اين بود، آخوندها قبل از هركس براي حفظ خود و رژيمشان به صدور دستورات لازم روي مي‌آوردند و نيازي به داعية كاذب اصلاحات و هم‌چنين اين همه فغان و فرياد عليه مجاهدين و مقاومت ايران نبود.......
  با قدرداني از همة هموطنان و پشتيبانان مقاومت ايران و سپاس از خانواده‌هاي شهيدان و همة شخصيتها و جريانهاي سياسي كه اعلام همبستگي نمودند، يكبار ديگر تأكيد مي‌كنم كه برخلاف اقدامات تروريستي و جاسوسي رژيم آخوندي، حضور و فعاليت پناهندگان سياسي ايران در كشورهاي مختلف جهان طي 22سال گذشته، صرفاً يك فعاليت مسالمت‌آميز در چارچوب قوانين و ضوابط اين كشورها بوده است و در آينده ‌هم چنين خواهد بود.
با ايقان به پيروزي نهايي ملت ايران، با بزرگداشت خاطره شهيدان و با درود به همه عزيراني كه دركشورهاي مختلف جهان درد و رنج اعتصاب جانكاه را تحمل كردند.
مسعود رجوي
مسئول شوراي ملي مقاومت ايران ـ 12 تيرماه 1382